Thursday, February 26, 2009

rubrik i repris? Maybe tomorrow is a better day

Har för mig att jag använt den meningen någongång förut som rubrik, det känns så emellanåt. Ok dagen har varit varierande mellan lugn, trevlig, härjigt, nära vanvett, helt underbar, trött och ja allting känns det som.
Var till grannen en sväng på dagen. Fikade, pratade och jagade joar bland flyttkartonger...Har sagt det förut och säger det igen: Vad konstigt det blir när ni flyttar!! Ok bara 7 km sådär men ändå. Nu blir det mest äldre kvar, inget ont om gammalt folk, det spelar ingen roll sådär men jaja. Vill ju ha bra grannar.
Näe vi gick därifrån mötte vi två andra grannar som skottade snö. Då fick ju lilleman den bra idén att han skulle minsann också skotta istället för att laga mat. Vägskrapan hade murat igen utfarten så vi skottade fram den. Sen skulle han in till gammelmormor så vi blev där en stund tills någon började bli lite oregerlig...Det blev lite bråk innan vi till sist kom in hemma. Då var jag utsvulten och maten tog tid så hans tupplur uteblev liksom...Han är inte rolig när han är trött (jag är förstås alltid lika charmig :S) Herregud vad den ungen kan härja. Undrar vem han kan ha ärvt det av? Jag som är kolugn jämnt...Nja knappast jag har iaf haft ett hett temperament men försöker dölja det så gott det går, fast jag har fortfarande rätt kort stubin emellanåt. Men det går fort över.
Jaja klockan blev över fyra och då börjar det bli för sent för att ta tupplur om det ska sovas till natten så han fick helt enkelt vara vaken. När jag stal mig en pratstund vid datorn kom han och klättrade upp på det låga bordet och började dra i rislampan...Glömde jag nämna att han är väldigt selektivt döv? :) När jag lyfte ner honom gjorde han sig lealös och sträckte armarna rakt upp och jag tappade faktiskt honom i golvet. Herregud vad rädd jag var och vad ledsen han var. Tror inte att det blev någon hjärnskakning iaf men usch, jag fattar inte att jag tappade taget, borde vara van vid det här laget. Förlåt lilleman...
Han härjade vidare under kvällen och åkte lite pulka. Han somnade gott kan jag säga :) Jag har sovit en liten stund i soffan så nu har jag piggnat i vilket inte är så bra när jag ser vad klockan är. Tänk om jag kunde bli klok på mig själv, få ordning på mat och sovtider...Som skalman. Han jäktar inte heller och det ska visst vara nyttigt har jag hört? Dessutom har han ju en självgående skottkärra, vilka resor jag kunde göra med den. Samtidigt som jag sover. Men vad f*n sitter jag och svamlar om bamsefigurer för..? Enkelt svar: jag drar helt enkelt ut på tiden för att slippa lägga mig fast jag innerst inne är trött och bara önskar att den här dagen ska ta slut. Hm om jag håller ut till midnatt så...Imorrn ska vi till torsby på fm, så det gör inget om jag vaknar tidigt (dock inte 04.00) . '
Natti, kramar


Maybe tomorrow is a better day /poets of the fall

I'd stay the hand of god, but the war is on your lips
How can I brace myself for razor blades on whips
When everything with meaning is shattered, broken, screaming
And I'm lost inside this darkness and I fear I won't survive

I could pray and trick with a double tongue, but the only fool here's me
I choose the way to go, but the road won't set me free
Cos I wish you'd see me, baby, save me, I'm going crazy
Tryin' to keep us real, keep us alive

This day will die tonight and there ain't no exception
We shouldn't wait for nothing to wait for
Love me in this fable, babe, my heart is in your hand
Our time is waiting right outside your door
And maybe tomorrow is a better day

I do not deal the cards and I play a lousy hand
I celebrate no victories and my promises are sand
Against all this I contrast you, when all is lost the war is through
Hey angel, dare the winds now we can fly

This day will die tonight and there ain't no exception
Why should I wait for nothing to wait for
Let me love you in this fable, hold your heart in my hand
Our time is waiting right outside your door
And maybe tomorrow is a better day

This day will die tonight and there ain't no exception
Why should I wait for nothing to wait for
I won't cry for my solitude, lay my head and dream of you
And hope that you'll come knocking on my door
And maybe tomorrow is a better day
I know tomorrow is a better day

No comments: