Wednesday, February 11, 2009

solsken

Ja inte precis just nu men det har varit soligt...Har haft flera bra blogginlägg i huvudet idag men om jag inte skriver dem precis i det ögonblicket så försvinner all inspiration. Och oftast häckar gubben vid datorn så det är svårt att hinna dit och han lär ju inte flytta på sig bara för att jag får en akut ingivelse att blogga :S Får lära mig använda mammas bärbara, tycker inte om styrningen bara. Kanske inte kallas styrning...
Har varit på gott humör nästan hela dagen och jag har inte sovit ngt heller hehe. Små glittrande guldkorn som gläder en räcker gott. Neej jag flummar inte till det, blir bara glad över de små sakerna som poppar upp under dagen. Som att få ligga på soffan med huvudet i joars knä och han pussar mig på näsan flera gånger :) Eller att ngn skänker en en tanke. Det innebär väl att jag existerar även om jag känner mig en smula osynlig emellanåt :)
Kikade över till grannen mitt på dagen och blev bjuden på semla, smarrigt! Det var länge sen vi satt i lugn och ro och fikade, uppskattade det väldigt mkt. Fick snosa lite med hennes lille skrutt innan han tog en tupplur. Annars har jag inte gjort särskilt mkt idag. Just nu njuter jag av tystanden höll jag på att säga men jag har hörlurar på mig och växlar mellan led zeppelin och blandat från woodstock, så det kanske inte är så tyst ändå. Men det är inte ett surrande lok, tutande brandbil, radiostyrd rallybil och bultbräde på samma gång iaf. Så lät det tidigare ikväll :/ Men nu ska vi se...Har en del att se fram emot i helga iaf. Pappa kommer tuffande upp med tåget (!!!??) på fredag och stannar till måndag. Och det var inte länge sen han var hemma sist så man kan ju undra vad som farit i honom? Kul blir det hur som helst. Och på lördag kväll ska jag då på tjejmiddag. Imorrn ska vi handla hem lite mat. Mange ska stå vid spisen och laga matlådor till sig.
Popcorn och teve nästa.
Natti med er, vart ni nu är.

1 comment:

Emma said...

Skönt nu när solen börjat lysa =) Känns verkligen som man får energin tillbaka :-) ha så skoj på tjejmiddagen på lördag :) Det är du värd.. kram