Monday, February 9, 2009

tågolycka i blond kalufs

Har inte gjort så väldigt mkt idag kan jag erkänna. Eller jo, städat, strukit, lagat mat och sånt förstås. Lilleman har varit på dagis. Nu under eftermiddagen har han lekt mkt med sin tågbana. Fast tåget spårade ur och körde både högt och lågt. Över mitt huvud b.la så jag talade om för honom att håret kan trassla in sig i hjulen. Han gick ut i hallen och kommer in och säger att tåget sitter fast i håret. Jojomen visst har han trasslat in hjulen i håret (batteridrivet lok). Vi tänkte försöka skruva upp lokets lucka (hade redan rensat hjulen på damm en gång idag) så att vi skulle slippa klippa loss men innan vi hann så ryckte bobo loss och fick med en stor hårtuss!!! Men han verkade inte känna ngt och rötterna verkade inte ha följt med.
Hööj vad lång tid det tar för att skriva en blogg. Borde kanske gå ner och äta ngt men jag ja..sitter så bra här fast jag fryser om fötterna förstås. Och jag har tydligen en släng av dyslexi också. Fötteran, föttran skrev jag först. Dialektalt da.
men nu måååste jag flytta på mig och åtminstone säga mer än hej till mamma som kom hem för över en timma sen :)
Natti

No comments: