Tuesday, February 10, 2009

Muffins bakade med kärlek?


Idag har jag varit i högform, livsenergin hann sitta i många timmar innan jag råkade ta en tupplur på soffan. Hm man blir visst trött av att vara pigg?
På förmiddagen såg jag faktiskt på Oprah...De pratade om djurindustrin i USA och visade skrämmande reportage. Stackars djur som inte kan vända sig, inte kan gå och aldrig ser solen. De blir behandlade som varor som ska finnas till bara för att producera. Jag blir både förbannad och ledsen. ..
På kvällningen har jag bakat muffins. Blev så sugen på att baka ngt och kände mig som om jag ägde världen och var odödlig för ett ögonblick *skratt* Blev både vanliga och chokladmuffins av samma smet och sen pudrade jag över lite florsocker så det blev lite hjärtform. Får väl göra ngt hjärtligt eftersom det är alla hj. dag snart. Men troligen firar jag den kvällen med middag med goda vänner. Jag är inte speciellt romantisk av mig , tror jag iaf men vem vet? Mange bara skrattade åt mig när jag sa att jag kanske hade en romantisk ådra ngnstans. Han trodde att den möjligtvis satt i lilltån isåfall...Men vad som är romantiskt för andra behöver inte vara det för mig. Skulle någon komma med rosor, läsa poesi och vilja dra med mig på teater skulle jag antagligen bli rädd...Nej klubba ner en björn, bjud på hemlagad stek (av björnen), dra fram en vedeldad badtunna och en kagge öl. Det kan jag nog räkna som romantik eller? *ler* Just nu framstår jag nog som en rå, ohyfsad liten människa som föredrar stereotypa grottmän...Hm jaja.
Är ni romantiska av er?
Nu ska jag ta lite rostat bröd och te.
Natti

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Jag är nog mer åt ditt romantiska håll. Visst, Peter får gärna komma hem med blommor då och då, men hellre laga en god middag åt mig eller göra något litet, än att vara någon riddare på vit häst med hela halabalunsen. Jag gillar inte det där klichéartade, t ex folks som förlovar sig vid fontänen i Rom (typ tusentals människor). Då hellre ute i en glänta i den svenska skogen.