Saturday, February 7, 2009

Saga

Om jag skulle önska att mitt liv var som en saga skulle inte törnrosa vara helt fel. Fast hundra år är väl att ta i eftersom jag vill ha kvar mina människor. Men sisådär en månad då? Nuförtiden kallas det väl koma antar jag. En spinnrock har vi men ingen slända att sticka sig på. Jaja...
Är så trött att jag knappt orkar med någonting känns det som. Det mest ansträngande jag gjort idag var väl att baka scones till frukosten. Trodde att jag skulle få sovmorgon iom att bobo väckts av mobillarmet under dagisdagarna. Men nej då han vaknade 50 minuter innan dagisväckningen så tio i sex imorse slog vi på teven i sovrummet och drog oss en stund. Är nog dags att öka på mitt järnintag så det kanske blir lite att hålla sig på benen och inte längta efter soffan hela eftermiddagen. Dessutom går det ut över mitt humör så jag blir lite smått folkilsken...Nu får det lov att vända tycker jag. Slut på gnället.
Mange börjar arbetspraktik nästa måndag, på ett ställe som tillverkar drivband till skogsmaskiner tror jag. Tyvärr blev det ingen födelsedagsmiddag ikväll pga sjukdom men om en vecka kanske?
Nu ska jag krypa ner i soffan (surprise!!!) och ta mig en kopp te så jag blir lite varm.
Natti

2 comments:

Fröken Höst said...

törnrosa låter faktist trevligt, jag skulle gärna vara askungen eller nåt.

gersgaarden said...

Hm ja du är mera av en romantiker än mig förstås. Fast jag gillar de små pratande mössen :)