Monday, February 23, 2009

mannagrynsgröt


Ibland förbannar jag mig själv för att jag inte köper mkt halvfabrikat/färdigmat. Just nu hade jag velat plockat upp en pirog eller panpizza ur frysen men tror ni det finns? Nejdå...Så nu håller jag på att laga mannagrynsgröt i micron. Det får duga som snabbmat. Men imorrn finns risken att jag smiter in på konsum och köper hem ett par piroger iaf :
Har klippt bobo lite hjälpligt idag. I nacken. Så nu har han bara en liten page. Han blev så söt så. Har aldrig klippt honom tidigare så det var väl dags...Mange klippte hans lugg igår, ganska ojämnt men han slipper ha den i ögonen iaf. Det är inte lätt att klippa såna små yrväder. Nacken gick ganska bra men måste justera såg jag. Luggen är värre, det finns ju fina blå ögon som man är livrädd för att råka sticka!!
Jag har nästan lite dåligt samvete för att jag inte gjort just ngn nytta idag. Städade en garderob som bobo stökat till och rivit ner en hylla ur. Det var väl allt. Får försöka imorrn, måste hemöver och kolla om vattnet har tinat upp. Det har varit världens finaste väder idag.
Imorrn kväll ska jag jobba...Har aldrig gått kvällspass förr eftersom det normalt inte behövs. Ganska kort pass, halv sex till 22. Det blir nog trevligt och jag får kämpa för att inte somna :) Samma på onsdag kväll. Fredag ska jag släpa mig till torsby på fm, allt blir på samma vecka sådär. Varför känns måndagar så trista? Det lär ju inte vara för att jag jobbar raka veckor (haha). Fast åandra sidan var helgen lång och jag ville att det skulle bli vecka igen. Och nu är det måndag, se jag trollade! Nu börjar jag bli trött och fånig igen...Det funkar inte riktigt i huvudet alla gånger då.
Lilleman gör grimaser på bilden däruppe, fast där har han sitt långa hår kvar:)
Joo jag har spelat musik idag, eller guns n roses har spelat och jag har lyssnat. När man är själv får man passa på att ha högt ljud.
Nej nu ska jag göra ngt annat. Som att gå och lägga mig kanske..
Natti, höll på att glömma det :)

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Ni måste ändra någon inställning på kameran. Många bilder som Magnus skickat mig har också en sån där jättestark bild eller nåt! Bara ett tips :)