Sunday, February 15, 2009

Åter vid datorn

Nejdå, har inte varit utan dator men det är en sak att kolla runt lite och en annan att skriva en blogg. Jobbade fredag och lördag, blev akut inringd så det var ju bra :)
Nu är jag inte längre den enda som inte sett Mamma miafilmen. Alla har sagt att den var såååå bra och det var den faktiskt. Vill se den igen snart, man blev så glad av den så man kan behöva se den minst en gång om dagen :) Däremot oroar jag mig för att jag håller på att bli gammal kärring. Känns lite som tantvarning när man tänker "hmm stellan skarsgård är inte så dum".
Igår kväll var jag på middag med goda vänner. Värdinnan (vet att du läser) bjöd på jättegod mat. Den där citronsaften ska jag nog göra i en snar framtid! Jag och icko fick ett gemensamt flabbanfall och kunde inte inte titta på varann. I mitt fall kan det inte berott på vin men däremot av överhängande trötthet haha.
Idag har jag sett ngt ovanligt. En varg! Grannen (som inte var hemma) ringde för att säga till mig att titta ut genom fönstret eftersom hennes gubbe ringt till henne och berättat att det var varg här. Tydligen var det två vargar, de delade på sig så en kom häråt och den andra sprang söderut. När jag kom ner för att titta i fönstret stod pappa o mange och glodde utan en tanke att nämna ngt för mig *muttrar*. Stor och fin var den. Kikade på spåren efter den senare. Gissar på att ryktet spreds fort som en eldsvåda för bara ngn minut efter att den fösvunnit började det komma grupper med bilar smyyygandes på vägen, vände och åkte tillbaka. Här smygs det inte annars kan jag lova. Så man kunde gissa vilka som var lokala och vilka som är turister. Jag är varken akut vaghatare eller vargkramare men jag vill inte gärna ha dem alldeles inpå stugknuten. Om de håller sig i skogen och det inte blir för många så är det bra. Men nu hör man ju hela tiden om boskap och hundar som blir dödade. En hade tydligen tagit tackor i en ladugård, och en fiskande gubbe hade blivit jagad av 4 stycken. Hur mkt sanning det är kan inte jag svara på men...Hur som helst borde det vara upp till varje län, kommun eller vad det nu är att bestämma om jakt och reglering. Inte från hufvudstaden som inte bor mitt uppe i det. Lätt att sitta där och säga att vargar är gulliga. De är gulliga men måste hållas koll på helt enkelt.
Men nu ska jag ge vovven mat och sen plocka iordning dagisväskan.
Natti med er

3 comments:

Fröken Höst said...

Nja Skarsgård är inte min favorit, jag gillar ju Colin Firth. Han är mer min typ om vi nu pratar älder snyggingar.

Anna, Fair and True said...

Colin Firth! Yummy!

gersgaarden said...

Mm ni gillar visst engelsmän bägge två...Åja han duger väl.