Tuesday, January 27, 2009

inskolning och tolita

Äntligen är snart den här dagen till ända, höll på att somna i soffan redan halv åtta :S
Börjar med att berätta om joars första inskolningsdag. Det gick jättebra måste jag säga, han är ju inte det minsta blyg så...Sprang raka vägen in i kapprummet och träffade "sin" fröken som hjälpte honom av med ytterkläderna. Han gav henne helt spontant en kram och sen sprang han in i bilrummet och blev där i 20 minuter utan att sakna oss :) Sen blev han visad på kuddrummet, dockvrån och de andra ställena. De andra barnen var ute förutom en pojke som joar lekte med, tror att de födda samma år eller om han är född sent på året innan. Två gånger ville bobo att jag skulle titta på honom när han åkte rutschkana och när han körde en traktor annars brydde han sig inte om oss alls. Timmen gick fort och han var inte glad när han skulle åka hem. Imorrn följer mange med en timme sen ökas tiden lite så vi tar lite olika dagar. Det verkar gå jättebra, personalen tyckte att det var den snabbaste inskolningen de varit med på hahaha!
Hann knappt vara hemma en timme förrän det blev bestämt att vi skulle åka till Tolita för att kika på en bil åt mamma så vi knödde in oss alla fem i volvon och gjorde en roadtrip. Bobo somnade, trött som han var men väcktes när jag började jämra mig och hojta "nej,nej,nej". Jag såg en grävskopa i högsta hugg med att riva en gammal liten stuga...När vi åkte tillbaka var det bara en brädhög. Kallhjärtat inte sant..? Väl framme i Tolita så tittades det på fiestan. Dessvärre var nyckeln till tanklocket borta. Jag tyckte så synd om killen som sålde bilen (han ägde den inte, sålde åt sin mor eller bror), han letade efter nyckeln inne i ett rum, i bilen, i dammsugarpåsen, i soptunnan, soppåsarna. Så genant för stackarn! Bilen prutades och köptes ändå och ett nytt tanklock införskaffades i Sunne. Sen bar det till Torsby för att äta pizza, alla var tämligen hungriga efter den resan. Tror att jag såg en gammal barndomskompis på pizzerian, vi har väl inte talat vid varann på 20 år och jag har inte sett honom på tjaa några år men jag tror till 97,5% att det var han iaf. Han har visst skaffat hår, svart sådant..? Jaja..
Köpte lite godis på godisaffären eller det var det förr iaf. Brukar inte köpa till mig själv annars men det fanns mycket surisar och saltisar och då kunde jag inte låta bli :)
Nu vill jag zzzova...sitter och lyssnar på Tyr på dutube, de är inte så dumma :)
Natti med er

3 comments:

Emma said...

Skoj att det gick så bra på dagis. Vem är fröken?

Utmaning på min blogg förresten..

Fröken Höst said...

Kul att det gick bra på dagis.
Men jag är nyfiken på vem du såg i torsby Någon man känner?

Anna, Fair and True said...

Vad kul att det gick så bra! Var bara beredd på att det kommer funka bra och sedan kommer en kort backlash efter ett par veckor men det är helt normalt!

Vad hemsk det lät med det där lilla huset som demolerades!