Saturday, January 10, 2009

jo jag lever

Ifall ni funderat på om jag har trillat av pinn så har ni fel. Har bara inte fått ro att sätta mig ner och blogga. Att bara surfa runt är ju en sak och att blogga en annan. Nåja...Har vattenproblem i den gamla stugan. Har varit en pytteläcka på kran och tydligen har vattnet inte frusit som det brukar så det har vissa dagar varit 5 cm tjock is och andra dagar bara någon cm med lättfruset vatten. Så det har varit lite jobb. Allt är borthackat förutom närmast och bakom toan plus runt röret till köket. Tänkte försöka tina fram kran så man kan lokalisera läckan och kanske täta den tills vidare och sen byta på våren. Men när jag såg att vattnet nu verkar ha frusit blev jag så glad (!) eftersom jag inte behövde slita hund varje dag att det får bli en paus med upptining tills det börjar på naturlig väg igen, då kan kupéfläkten kopplas på.
Har börjat nubba upp tapet på en vägg i mellanrummet. Det ska alltså bli inuti en garderob, annars hade jag kanske inte spikat den vetni....
Sambon ska till norge till veckan på ett infomöte om lastbilskortskurs som de tydligen hjälper till att finansiera. Får se vad det blir.
Nu har det äntligen blivit mildare i vädret! Så det åks en del pulka här.
Just nu känns det mesta rätt bra. Det har rensats lite luft iaf. Och om jag bara orkar stressa ner och inte oroa mig så förbannat över allt så kanske kroppen börjar hänga med också..
jaja natti natti

3 comments:

Anna, Fair and True said...

Håller tummarna för lastbilsjobbet!

Fröken Höst said...

Ja vi måste ju bevisa för världen att vi lever i bland.

Fröken Höst said...

Kom igen nu! Skriv!
Jag vill ju höra vad som händer.