Wednesday, January 21, 2009

onsdag idag

Brist på rubriker som vanligt. Tur att jag inte jobbar på skvallerpressen...Men onsdag är det iaf och om en stund ska jag hoppa ner i soffan med te och leverpastejsmacka för att titta på en serie.
Det har väl inte hänt ngt sen sist, bara två dagar sen jag bloggade :) Dagis ringde idag så på måndag ska vi på möte på snickerboa.
Igår var vi till torsby en sväng, köpte en efterlängtad pizza och shoppade lite på secondhandaffären och ica.
Spikade upp en till tapetvåd till "bakomgarderobenutrymmet". Så nu kan vi nästan ta och sätta upp garderoben, när jag säger vi menar jag mange, jag har ingen koll på alla delarna...När det blir varmare i luften kan vi måla den och vädra ut genom myggnät. Återigen menar jag mange när jag säger vi även om jag hade tänkt gjort det själv från början. Och det rummet har prioett på omkittning iaf det säger jag bara...Rutorna glappar så att det ligger snö o is i fönstret. Hmm låter kallt va? Jaja kittningen kan jag nog ordna själv iaf, det ligger snällt i sin tub. Sen ska det putsas på muren men är inte säker på vilken grovlek det ska vara på putsen..Och ngn sorts väggskivor ska upp. Men jag vete *piiiiiiip* hur vi ska göra med isoleringen. Om vi ska göra det alls egentligen med risk att förstöra huset...Gahhh allt är krångligt! Linoleummattan ska bort, inte vacker att se på, skurgolv ska det vara, och inget lack för guds skull! Taket målas, foder målas,
väggar målas. Inte så väääldigt mkt med andra ord :)
Jag skulle behöva klona mig själv för att hinna med allt jag vill göra och inte stressa sönder mig. Eller bara sänka kraven en smula kanske?
Well, well, äta ngt var det ja, har inte fått i mig ngt på 6 timmar så det kanske är dags nu..:)

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Ska bli spännande att höra hur det går på förskolan! Tror Joar kommer ha jättekul!