Saturday, January 24, 2009

ännu en vanlig lördagskväll

Och jag gör så lite som möjligt...Ska hålla min far o mor sällskap på en kopp te om de bara sänker tvvolymen litegrann. Enda gången jag uppskattar höga ljud är när jag själv lyssnar på musik :) Annars är tystnaden skön.
Idag har jag haft en kompis hit på fika, trevligt som alltid! Och skottat snö, varit hos min mormor och varit på pulkpromenad.
Igår fick jag en käftsmäll av min egen son. Eller nja jag lyfte upp honom ur stolen och då slängde han till med huvudet så det krockade med min mun. Ont, blod, svullnad, frysklamp. Idag är det inte så illa iaf, syns mest ett litet rött märke. Raring, raring...
Lilleman som annars inte sjunger har börjat lite smått med det. Helt plötsligt igår kväll började han sjunga en egenkomponerad låt om grannens bebis (ok han är ingen bebis längre men ändå :). Jättegulligt var det iaf.
Pappa är hemma under helgen och vi kan inte låta bli att ha diskussioner om allt möjligt bara för att reta varandra. Vi vet så väl bägge två vilka knappar vi ska trycka på för att den andre ska reagera och försvara ngt. Igår kväll smågnatade vi lite om george bush t.ex. Sånt kan man roa sig med en fredagkväll :)
Men te var det nu ja, kanske läser ur deckarn jag läser just nu. "Den som älskar något annat" av karin fossum.
Natti med er

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Påminner om när jag tog med mig en kompis 2-åring (eller hon var nog ca 20 månader då) till Skansen och satt på 47:ans buss. Hon ville trycka på stoppknappen hela tiden och jag försökte få henne att sitta still i vagnen. Men då blev hon arg och slängde med huvudet och råkade slå huvudet i min näsa med näsblod som resultat. Inte någon störtblödning men ändå! Men annars var det kul att sitta barnvakt åt henne :)