Monday, January 19, 2009

skotta, skotta, snö,snö,snö

Har vi gjort idag. Nästan all snö hade ju försvunnit tidigare. Annars försöker jag vara snäll mot mig själv (och alla andra) och vila på soffan emellanåt istället för att härja runt både högt och lågt. Men det är klart, hem till gården gick ju idag så det var inte svårt att vara stilla en stund. Var lite lagom sur när jag fick reda på att det gått sen den 7 januari utan att jag vetat om det...
De ringde från kommun idag och berättade att joar fått dagisplats så det skulle ringa någon från dagiset framöver. Jag vet att många hävdar att det heter förskola och inte dagis men vad f*n....Jo jag är lite smågrinig just nu också...Det är nog mig det är fel på som inte kan ta ett antagligen välmenat råd positivt. Nej då slår jag hovarna i backen och blir envis som ett gammalt åsnesto. Rör inte min frihet och försök inte ändra på vem jag är. Borde inte ta åt mig så men jag visste att det skulle komma...Och nej det är faktist inte gubben jag är sur på, vi drar väldigt jämnt just nu och det känns bra.
Men nu ska jag ta mig ett salt kex eller fem om inte alltär uppätet och slänga mig på soffan. Borde nog ringa pappa också. Saknar pappa ju...

1 comment:

Emma said...

Va skoj för Joar :) Det blir på Snickerboa eller? Du får ta det lugnt med snöskottningen ;)