Monday, January 26, 2009

mjaha

Då har vi varit på dagismöte idag, det ska nog bli bra det här. Imorrn ska bobo vara där en timme och sen ökas det på litegrann allt eftersom under två veckor. Han kommer nog tycka att det är kul men vad konstigt det blir att lämna honom på dagis medan man själv går hemma utan barn 15 tim/vecka.....Det är nog mig det är värst för inte bobo :) Jag är dagisskeptiker ändå. Rädd för att han ska radas upp i ett led, stöpas i samma form som alla andra för att bli en duktig liten medborgare...Och inte få vara sin unika individ...Suck det blir nog bra iaf. Det är bara dagis inte hitlerjugend, ska bara försöka slå in det i huvudet också :)
Läste om den där galna dagismördaren (frisk kan han då inte vara iaf). Jag brukar inte förespråka dödsstraff men han borde få svälta ihjäl i ngn gruva i sibirien. Fy fan.. Jag kan inte läsa nyheter utan att antingen vilja grina eller bli förbannad. Aldrig några bra nyheter och de som inte har något tragiskt över sig är bara kändisskvaller, fast det är egentligen ganska tragiskt det med. Och det händer att det roar mig emellanåt fast det var länge sen nu..
Kikade på en svensk serie förut som faktist var bra. (!!) A nnars brukar jag rynka på näsan åt nästan allt som är svenskt i film/serieväg. Den handlade om stormen över göteborg, gudrun gissar jag på..
Mer då? Ehh vet inte men lite nyponsoppa skulle inte sitta helt fel. Synd att jag inte har vaniljglass eller vispad grädde hemma, det är mums i nyponsoppa!
natti med er,,,

2 comments:

Anna, Fair and True said...

Det kommer bli bra! Förskolan är ju mer lek & skola och inte någon uppfostring. Visst, lite uppfostran men grunden lägger ni ju själva. Det handlar ju mer lära sig det sociala spelet med jämnåriga samt såklart att lära sig saker. Förskolan är ju del av det livslånga lärandet. Han ska ju ändå börja skolan så småningom och detta är ju del av det.

Anonymous said...

*skratt* Ngn hitlerjugend reform i förskolan sysslar vi inte med...inte här i Kristianstad iallafall..*ler* det kommer säkert att bli toppenbra, men det är alltid värst för föräldrarna..

Storasyster Förskolläraren...