Wednesday, March 2, 2011

Djävulens redskap

Datorer, teveapparater, telefoner ja allt som har sladd och elektriska komponenter måste komma från hin håle själ. Man blir frestad, och sen beroende. Och kraschar datorn så kraschar automatiskt mitt liv ganska mycket.
Teven har krånglat ett tag med att bild och ljud hackar och det blir bara värre och värre. Kan man se 10 sekunder utan minsta hack, ja då tror man att den lagat sig. Den hackar något mindre om man inte har det trådlösa till datorn på. Men då föredrar jag dator framför teve så då får den stå på frysen och se dum ut. Djävulens tjänare (telia) skulle iaf vara så snälla och skicka ett nytt modem och se om det hjälper.
Jag har en stor del av mitt liv i datorn, min familj och vänner, bilder, banken, bloggen, tradera, olika forum osv. Sen impulsgooglar jag säkert upp till 30 saker om dagen vissa dagar. All information är ju så tillgänglig numer. Vill man veta något så är man bara ett klick ifrån.
Och djävulen hånler åt mig...

1 comment:

Fröken Höst said...

Själv klarar jag mig utan datorn helt vissa dagar. Men vist är man beroende av teknologin, dator, tv och allat annat. Men tänk på att vi växte upp utan att ha tillgång till datorer på det sättet som vi har nu, inte heller var vi födda med en mobiltelefon i handen som dagens ungar.