Monday, February 28, 2011

sportlovsdags



Nu är det äntligen sportlov och imorgon är det faktiskt mars månad :) Det går åt rätt håll, har varit lite takdropp idag.
Blev medbjuden på simning idag men vi får ta det en annan dag då jag funnit både mina och lillemans badkläder...Ni har inte sett min garderob va? Eller jo några av er :)

Idag har vi varit på station och vinkat av morfar som åkte "hem" till falkenberg igen efter att ha varit här under helgen. Sen var det så vackert väder med sol och runt nollan så jag bäddade med fårskinnet i pulkan och tog med lilleman på promenad. Gick änga runt så det blev nog nästan 3 km skulle jag tro. Härligt!! Och vi mötte ingen av de elva älgarna, bara en massa bajs och brodd.
Fixade korv stroganov till middag. En del kanske inte skulle kalla det korv stroganov men det är en egen variation kan vi väl säga då? Skippar löken, slänger i en burk hela champinjoner, lite kycklingbuljong om det finns och sen pricken över i:et basilika. Mums. Sonen provade att äta med pinnar också, gick förvånande bra i början, sen skulle han äta med en i varje hand och sen med bara en och då gick det inte så bra...Kul att han ville pröva. Världens goaste pöjk!
Ska snart knalla iväg och stoppa sonen i badkaret och mig själv i duschen.

Konserten i norge var bra förresten, men någon övernattning blev det inte, bortsett från nästan en timmes slummer på en parkering. Vi kom hem strax efter fem på morgonen. Huga vad trötta vi var, men det var det värt.

Tror att gubben är och hämtar hem den kära gamla volvon. Den ska få återuppstå igen :) Även om det nog dröjer ett tag innan det hinns med. Men vad jag längtar till den dagen, förstår inte hur en del byter bil hela tiden, för mig blir det som en kär familjemedlem och jag känner vemod varje gång jag passerar platsen där jag "dödade" den. :(

En tanke som for genom huvudet på mig när jag var inne på toa (alla bra idéer kommer väl där?) var om jag inte skulle ta och göra en takmålning därinne? Ett litet tak på strax över kvadratmetern. Mätte nyss och lyckades klämma mig på tumstocken, ajaj ibland tycker jag verkligen att jag har tummen mitt i handen. Nåja tillbaka till taket. Har ni några ideér till en liten takmålning kanske? Det är ju lite överraskande om man sitter där på toa, tittar upp och bara "oj! En takmålning inne på denna lilla toaletten!" Kanske några moln...jag är inte direkt michelangelo. Och så bör det passa in i ett gammalt hus så även om jag skulle vilja ha psykadeliska blommor i taket så...nää kan ju alltid invadera någon annans lite mer tidsenliga hus och göra det.

ha det gott!

3 comments:

Mange said...

Fy fan va stor han börjar bli. GUD jag vill ha en bil som funkar och pengar så jag kan träffa honom.Saknar den lilla snubben

gersgaarden said...

Han saknar allt dig också

Anna, Fair and True said...

Så där ser det ut när jag äter med pinnar typ :)