Monday, February 21, 2011

Bloggtips angående självbild

Tänkte tipsa om en blogg som jag ramlade över idag. Det är helt enkelt en bildblogg där människor skickar in bilder på sig själva ofta tillsammans men vikt, längd, bmi och kanske en liten livshistoria om hur de trivs med sin kropp. Det finns alla sorters kroppar med allt från mycket underviktiga till överviktiga. Och man kan finna någon som påminner om sig själv, läsa de gulliga kommentarerna och kanske vakna till och tänka att det är nog inte så illa ändå. Det är roligt att se naturliga människor och inte de retuscherade i tidningarna, det är ju trots allt så vi ser ut. Med skavanker men ändå vackra. Och siffrorna på vågen är inte det viktiga.
Jag har själv en aning snedvriden självbild en del dagar medan andra dagar är jag tämligen nöjd. I mina ögon när jag ser mig i spegeln ser jag ibland en människa som väger sådär 15 kilo mer än vad jag gör men jag vet ju att det bara sitter i huvudet. Men eftersom jag vet att det är inbillning så förbjuder jag inte mig själv att äta saker. Jag vill helt enkelt leva skapligt nyttigt och träna för att det är roligt och för att bli starkare inte för att bli fem kilo lättare, då skulle jag höra till den underviktiga skaran och det är inte heller bra för kroppen...
Nej man ska trivas med den man är, vill man gå ner eller upp så är det också okej naturligtvis men man kan nog hålla på med det i evigheter för hur det än är blir man nog aldrig nöjd till hundra procent, det finns alltid något man vill förbättra.
Här är bloggen: http://kroppsbild.wordpress.com/

Vi är vackra allihop!
Kram på er

3 comments:

Fröken Höst said...

Följ med mig och simma någon dag. Bra träning för hela kroppen.

gersgaarden said...

Ja jag har faktiskt funderat på det :) Men då måste jag köpa ny bikini kanske....:)

Fröken Höst said...

Rekommenderar en bra baddräkt om du ska simma. Det är så skönt att simma. Tänkte simma någon dag nästa vecka.