Wednesday, February 9, 2011

Dinkelfranskbröd


Sitter med min kaffekopp och njuter av solen, inomhus dock. Men har varit ute och fotograferat lite runt huset. Lilleman är bättre idag så jag hoppas det håller i sig. Imorrn bitti har det isåfall gått över 48 timmar så att han kan komma till fritids och jag på jobb. Mötet idag blir däremot inställt :(

Igår blev jag sugen på att baka något. Och eftersom jag skulle göra en redd grönsakssoppa så tänkte jag att det skulle passa med något gott bröd att doppa i. Jag äter inte bröd så ofta (mest på helgerna) och särskilt inte vitt bröd men jag gjorde iaf franskbröd av dinkel. De blev supergoda och den ena limpan är nästan uppäten nu. Perfekt med en skiva ost och doppa i soppan :) Sen är det säkert jättegott att rosta också.

Passade på att träna lite på kvällen också, gjorde även det dagen innan så träningsvärken fanns redan där. Skönt för kroppen (och knoppen) att få jobba lite. Har satt ihop ett eget litet program som varvar både kondition och styrka. Hoppas sen att jag har någorlunda disciplin att kunna följa det eller åtminstone variera det, men inte skippa det. Det finns ju inget direkt gym i närheten så jag får nöja mig med det jag har hemma. Äger iaf en motionscykel, pilatesboll (i behov av luft), gummiband och en sån där rullare som ska träna magen. Men egentligen behövs nog inga redskap om man arbetar med kroppens egen tyngd. Letar ni efter bra övningar så rekommenderas youtube annars är det bara att googla på det man vill syssla med. Så till sommaren ska jag vara en kvinnlig hulken...haha nej inte riktigt kanske...:)

Till helgen är det svenska rallyt i skogarna. Har aldrig varit på det faktiskt. Men det skulle vara trevligt att sitta i snö och sol med en öl. Kvittar om det är rally, after ski (fast då kanske man bör åka skidor först hrrm ajajdå....) eller bara grilla lite korv bara jag får ta en öl i solen. Förr körde de delar av rallyt här på klarälvens is. Synd att de inte gör det längre, då hade det bara varit att knalla ner och tittat. Nära och bra:)

1 comment:

Karin said...

gud så gott brödet ser ut!! Duktig du är!!! Ja isolerad känner man sig så fort man bor någon km från 45:an tror jag, ingen som orkar svänga in å säga hej liksom. Börja plugga te hösten du med vet ja! :)