Monday, February 14, 2011

På bättringsvägen

Har varit sjuk länge nog nu av min ofrivilliga bulimi. Spysjukan...usch ja det är inget vidare. När jag trodde att det var över, de magiska 48 timmarna hade gått, så tog det omtag. Nu är jag så gott som friskförklarad men jag mår inte riktigt gott ännu. Måste på nytt lära mig äta annat än nyponsoppa och inte vräka i mig för mkt mat på en gång....Så den där italienska matorgien får vänta på sig ett tag till.
Idag har sonen varit på femårskontroll, fått spruta och gjort om hörseltestet som nu gick galant. Han brukar inte vara rädd för sprutor annars men nu var det inte roligt då jag fick hålla fast en arg, gråtande son. Annars var han så duktig så:) Köpte med avmaskningsmedel till sofftigern också.

Ännu ett mindre jobb på gång. Inte alls många timmar men alltid något. Bra! Nu ska jag försöka komma på hur jag ska pussla ihop allt inför sommaren. Jag antar och hoppas att jag får mitt vanliga sommarvikariat som PA. Det är ju trots allt mest timmar där och fast jag inte har fast där så känns det som min huvudsakliga arbetsplats. Tre somrar har jag varit där och vill verkligen inte vara utan i år. Men det går säkert att lösa och pussla lite, det måste det helt enkelt.

Alla hjärtans dag...Nej jag firar det inte. Jag vill hellre bli uppvaktad lite mer spontant och inte för att det ska vara ett tvång, påhittat av köpmännen. Så inga nallar, hjärtan, bakelser eller blommor för min del. Jag kan ta det imorgon istället ;) Eller rent av sprida ut det i mindre doser under hela året som det borde vara.

No comments: