Wednesday, February 9, 2011

mat, mat och mera mat

Nu är jag igång igen...Matinspirerad såhär på kvällen. Det började med att jag tittade på sveriges mästerkock, och jag måste erkänna att just nu ser jag på morbergs matprogram och efter det kommer visst herr Olivers nya program...Besatt? Ja kanske.
Sveriges mästerkock måste vara matentusiasternas svar på Idol. Jag menar, vilka nerver man skulle ha om maten man lagade skulle provas och dömas av en sådan jury. Ja det är min typ av Idol det :)
Det var italiensk tema ikväll så gissa vem som sitter och googlar efter goda mafiosorecept nu? Erkänner mig skyldig. Och har en brinnande lust att laga risotto, piccata milanese, pasta carbonara osv....När jag var liten trodde jag att risotto var det mamma lagade: ris, ärter/majs/paprikablandning och grillkorv...Nu vet jag bättre även om det var gott det också ;)
Man kanske skulle ta och öppna restaurant? Haha!
Nu ska jag krypa ner i fåtöljen med filten och se vad Herr Oliver inspirerar mig till :)
Återkommer!

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Haha, sån risotto fick jag också när jag var liten! Fast jag är inte förtjust i riktig heller.