Sunday, February 20, 2011

korv, hemmabio, volvo och choklad...ett sammandrag

Söndagar är allt bra härliga :) Har mest tagit det lugnt, lilleman sov hos mormor inatt eftersom vi var och åt tacos hos goda vänner och det blev rätt sent. Började dagen med att baka grova scones till frukost. De råkade bli lite brända i vedspisen men det var bara att skrapa bort det värsta. Efter frukosten hämtade jag hem lilleman och fixade sen middag. En kanske inte så tjusig söndagsmiddag men så gott i all enkelhet. Fläskkorv med mos, svenssonsallad och äpple.
Efter maten bäddade vi ner oss alla tre plus katt och såg på toystory. Myyyys :) Måste skaffa lite fler liknande filmer, det är ju roligt även för "vuxna" (gillar inte ordet).
Ska nog inte göra så värst mycket ikväll heller. Kvällsmat ska såklart fixas till minstingen och om bara ett par timmar är det dags att bädda ner honom och tända i kakelugnarna.
Vi slarvade med att värma upp igår kväll när vi var borta så elementen fick stå på under natten på rätt svag värme. Hjälpte rätt föga då det var 13 grader i köket imorse och 16 i sovrummet. Tur att det går fort att få upp temperaturen igen. Men det var ju nästan 30 minus ute också.

Imorrn ska vi lämna tillbaka hyrbilen. Har ju kört en ny för året volvo v50 några veckor. Det kändes lyxigt med ny bil men (nu ältar jag igen) jag vill hellre köra den gamla, underbara s80n. Nu får vi låna svågerns mitsubishi några dagar. Sen blir förhoppningsvis den gamla v70n färdiglagad så vi kan köra den. Bilkarusell:( Tråkigt när det ska bytas och tvinnas hit och dit. Alltid jobbigt att köra annan bil första gången.

Nu börjar jag bli chokladsugen...Äter inte så värst mycket godis men choklad kan jag inte leva utan. Skulle nog hellre avstå kött än choklad. Har kanske kvar av chilichokladen, den kan jag rekommendera. Från Lindt, rätt ljus och med chili. Både söt och stark på samma gång. Det och ett glas rött är en given succè, iaf enligt mitt tycke.

Ha det gott allesammans

2 comments:

Ladyintuitionstardust said...

Mmmmm, både för taccos med goda vänner och det ljuvliga: Scones till frukost:)

Visst är det härligt att se kul film tillsammans, kan rekommendera Ice Age, gillar humorn i de filmerna. Tror det finns tre av dem.

Ha det riktigt bra o håll värmen!

gersgaarden said...

Ja ice agefilmerna är superkul, eller jag har bara sett den första men de andra är säkert bra de med. Annars är shrek en favorit också, han är så söt :)