Tuesday, March 29, 2011

champinjoner till påsk?

Kanske har vi tur och får champinjoner någonstans runt påsk! Jag och lilleman har satt igång svampodlingen ikväll. Det är en låda med mycel i och sen en tillhörande påse med kompost som ska blandas med vatten och läggas ovanpå mycelet. Nu ska det stå ifred i tre dagar sen ska det lyftas upp ett par flikar så att kartongen kommer upp lite från lådan. Och sen är det bara att vattna och vänta på hemodlade skogschampinjoner :) Om man har lite tur.

Lilleman kom hem till oss igår kväll. Nu känns det helt komplett här hemma igen. Varmt i hjärtat! Tyvärr blev han sjuk under skoldagen. Han var trött och ovanligt stillsam. Jodå han hade 38.6 i feber när vi kom hem. Stackars liten :( Imorgon när jag jobbar får han vara hemma med D som tagit ledigt ett tag. Jag ska vara följeslagare ner till stan imorrn så jag blir nog borta hela dagen och säkert under kvällen också.

Nu ska jag nog ta och se om det finns något på det där nya de kallar television :P

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Man kan odla svamp alltså?