Monday, March 14, 2011

punktlighet


Efter att det vräkt ner en del snö så verkar det återigen vara på gång åt rätt håll. Det har börjat rasa från taket...och det är inte små massor vi talar om. Så gångstigen upp till vägen är igenmosad. Och vi ska inte ens tala om mina rosbuskar på baksidan, de syns knappt. Hoppas bara att de tål den omgången, fast de har ju stått där i mer än 50 år skulle jag tro så de borde ha varit med om flera snöras :)

Funderar vad som hänt med min gamla punktlighet...Förr brukade jag alltid vara i rättan tid eller oftare innan utsatt tid. Nu tycker jag att jag för det mesta kommer slängandes med andan i halsen till skolan eller jobbet. Kan inte skylla på sonen eftersom det även händer då jag ska själv någonstans, kanske kan skylla på årstiden med snö och is på bilen? Eller så har jag bara gått och blivit en sån där tidsoptimist :/

No comments: