Monday, March 21, 2011

Nu har jag också provsmakat jordgubbisglassen men nja...den blev väl sådär. Själva mixen var jättegod på alla sätt innan jag fryste den. Drack nämligen upp det sista som inte fick plats. Men nu är det som om den del smak har fryst bort eller nåt. Man känner jordgubbssmak men det saknas något koncentrerat. Eller så är man bara van vid hur industrins glassar smakar. Nåja man kunde ju ha slängt i någon tesked vaniljpulver kanske? jaja det blir till att experimentera vidare nästa gång :)

Sen har jag faktiskt städat färdigt i garderoben och nu är var sak på sin plats. Så länge det nu varar, jag har en dålig vana att slänga allt som ska hängas in på en säng i rummet utanför istället för att hänga in det på en gång. Började fixa i rummet också. Biblioteket eller Johannes rum eller vad man ska kalla det. Det är inte så mycket mer än ett par bokhyllor, ett bokskåp och några sängar därinne. Ja och så en massa bråte som står där och väntar på att få sin plats inne och i uthusen. Sorterade uppslagsverken gubben räddade på tippen. Tyvärr saknas några band men roligt att ha ändå. Tror de är från 30-talet och jag är svag för gamla nötta bokryggar... Skulle gärna vilja ha andra bokhyllor. De är bara vanliga lagerhyllor i trä som följt med mig i alla mina flyttar hit och dit och passar inte ett dugg in i miljön. Men kom inte och säg att jag ska måla dem vita för det hör inte heller hemma i en gammal miljö.
Men som sagt jag vet inte vad jag ska göra med rummet. Kanske blir det ett bord och lite karmstolar /soffa för läsning och pyssel/pusselläggning. Och vart i hellskotta ska jag ställa mitt piano som väntar på mig i malmö....Nåja det får vi se då.

Ikväll var vi till K & R och deras små flickor. Joar och T lekte och härjade runt för fullt. Kul att ses, det var ett tag sen. Gjorde ett studiebesök i hönsgården också :)

3 comments:

Ladyintuitionstardust said...

Mmmm jordgubbsglass, mums:)
Kanske det där med lite vanilj är en bra ide´:)
Själv gjorde jag citrondricka igår, fast på jobbet (gjorde en sats hemma förra veckan o det gick åt som smör i solsken då ungdomarna var hemma.. de köpte heller ingen Coca Cola då till min STORA glädje...)
Idag silade jag av den satsen jag satt på jobbet, kanske snålat lite med sockret men friskt o gött blev det;)

Städa gardrober.. ja nu ska jag ju vara ledig en sväng så då borde jag nog gå lös på nått sånt.. Bråte har man ju...

Ha en fin dag!
Kramar

Anonymous said...

Men snälla du har inte du en man inanför väggarna som kan snickra? ;) Det är bara att sätta igång och göra hyllor som passar in. Väggfasta hyllor som täcker en hel vägg är ju snyggt.
Fröken Höst.

gersgaarden said...

Åh citrondricka som är så gott! Det måste jag nästan ta och göra någon dag :)

Jo du fröken, visst har jag det men det hinns tyvärr liksom inte med mellan jobb och allt :/