Sunday, March 27, 2011

Saknad kan vara bra...

Den här helgen är sonen hos sin pappa, och jag saknar honom hemskt mycket. Får som de flesta föräldrar (antar jag) ibland dåligt samvete för att jag kanske inte ägnar så mycket tid för honom som han behöver. Det är så mycket annat som ska hinnas med, jobb, mat, städ osv och så är man trött och en smula lättirriterad när man kommer hem.
Men det är bra att sakna tror jag, då uppskattar man mer sen. Det är tomt och framför allt alldeles för tyst hemma. Och nu längtar jag efter att det ska bli imorgon så jag får hämta honom. Tyvärr vet jag att han kommer vara ledsen över att åka ifrån sin pappa. Om vi fick rutin på saker och ting så sonen visste när han skulle få komma nästa gång skulle det vara mycket lättare för allihop.

Idag hennar jag håret igen....Jag börjar bli rätt trött på det ärligt talat. Det är omständigt att få det i håret och inte på inredningen..Men det sägs ju att man inte ska färga över hennat hår med "vanlig" färg eftersom det kan skada håret men jag vet inte..Någon som prövat?

Snart dags att fixa middagen. Hade mos i frysen så det får bli potatisbullar med bacon och lingon idag. Enkelt och gott. Gillar ju att trolla med rester och fryser in minsta slatt av vadsomhelst.

Sen har det börjat grott i mina odlingar, timjan och tomat har kommit upp. Väntar på paprikan...Sen börjar det bli dags att så lite mer blommor och kryddor. Oregano och basilika kan jag inte få för mycket av. Dahlior ska det också vara, fast dem äter jag inte...De är bara ögonfröjd. Kanske tur att det är lite hårt klimat här, bodde jag i skåne skulle jag nog odla ihjäl mig är jag rädd för.
Mamma har varit på trädgårdsmässan i sthlm i helgen och hade med sig olika fröer och sticklingar hem. Sen en överraskning till joar: en champinjonodling i låda. Han är ju tokig i (och dessutom väldigt kunnig i) svampar. Så nu får han en egen liten odling att hålla ordning på. Blir nog mest besvärligt att få honom att inte plocka dem när de är pyttesmå. Synd att han inte gillar att äta dem. Det gör däremot jag :)

1 comment:

Ladyintuitionstardust said...

Hejsan!
Ja rutiner kring barn är bra, då vet de vad som gäller.. Svårt när man inte kan få till dem..
Ja tyst blir det när man är hemma själv o man är van att ha barn i kring sig.. men var sak har ju sin tid:)
Rester är kul att ta vara på, det känns så bra både i själen och plånboken;)
Kul att det börjar växa o gro, man ser verkligen fram emot att greja i grönsakslanden snart!
Ha en fin fin dag! "Mamsingen"