Sunday, January 2, 2011

Nytt år kommet


Första bloggen för i år! Har egentligen inget speciellt att blogga om men kan sammanfatta nyårsfirandet. Fick besök från norge, min fd svägerska med pojkvän. Gjorde pizza i bakugnen till nyårsmiddag. Och vi blev på tok för mätta och önskade bara att tiden skulle skynda sig till tolvslaget. Drack ett par strawberry daiqiris utöver vinet men det var ändå en lugn kväll. På slaget gick vi ut för att se några raketer och poppade en ciderflaska. Blev ändå en sen kväll trots tidigare trötthet.
Nyårsdagen blev en slappardag. Gubbarna åkte för att titta på bilar och damerna åkte till branäs för att handla hem lite gott. Sen blev det filmmys för hela slanten. Knödde ihop oss fyra i sängen och tittade på projektorn. Åt lite korv med bröd och sen åter till filmtittandet. Riktigt slappt och gött.
Nyårslöften blev det inga. De vanligaste löftena brukar ju vara att leva ett sundare liv och att sluta röka. Jag passade på att ägna mig åt bägge delarna (det är ju faktiskt bara nyår en gång o året) så det var ju en jäkla tur att man inte lovade något man inte kan hålla :P
Fick iallafall pussa kärleken min :)
Bilden föreställer gossen min som får en go hundpuss av Godzilla. Visst är det farligt med sk kamphundar? De kan ju pussa ihjäl en...Tror vår kissekatt är farligare att ha att göra med. De två fyrfota kom överens. Sista natten smög kisse in till hunden och la sig i fotändan bredvid :)
Nåja får blogga mer en annan dag.
Hoppas ni får ett givande år fullt med kärlek!!

No comments: