Tuesday, January 25, 2011

kycklingnaglar...

Fick en liten chock idag när jag tittade på mina naglar...Så måste det se ut om man rökt tre paket om dagen i 50 år eller så....De har blivit helt missfärgade av nagellacket jag haft under helgen. Det har hänt förr när jag haft något mörkt lack men det här var ett ljust pärlemoraktigt. Så nu har jag äckliga gula naglar. Får pröva att bleka med citron, går inte det får jag väl lacka över med någon annan färg för att dölja eländet. Eller ha vantar på för jämnan. Och införskaffa ett underlack till nästa gång. :(

Livet rullar på som vanligt här, lilleman är förkyld och hemma från skolan så vi tar det lugnt. I eftermiddag ska jag iväg för att träffa kvinnan jag ska arbeta hos. Ska bli spännande, och lite läskigt att köra bil igen. Får ta apambulansen, tur att den finns iaf.

Idag blir det italienska köttbullar till middag, det är b.la parmesan, citronskal och persilja i dem. Till det fullkornsdinkelpasta och världens godaste tomatsås. Nu började magen kurra bara jag tänkte på det. Jag har lärt mig att min mage inte är så förtjust i mjöl/socker så jag försöker att äta mindre av såna saker som innehåller det. Jag är ju rätt liten i växten annars men magen sväller upp som en ballong så jag ser smågravid ut och känner mig allmänt uppblåst och det vill jag ju inte...Men visst, en del dagar kan jag släppa en smula på det, pannkaka är ju så jäkla gott!

No comments: