Saturday, January 8, 2011

Watashi no neko wa shirokunai desu

Den är röd :) Min katt alltså...rubriken säger "min katt är inte vit" på japanska. Jag vet inte riktigt varför men jag gillar faktiskt det japanska språket. Det har nog med min kärlek till kill bill filmerna gissar jag på. Nog om det, det här spårade ju ur direkt....

Kan ni gissa vädret? Japp, det snöar igen. Ska köpa nya batterier till kameran och ta lite bilder på allt vitt fluff. Och mäta den också kanske, det är rejält djupt på sina ställen. Jag och lilleman tog oss en tur på längdskidorna igår. Det var riktigt härligt, har saknat skidåkningen. Och joar är duktig på att åka och hade faktiskt bra tålamod och skulle absolut inte vända till en början. Jag var orolig för att vi skulle åka för långt bort och att han skulle tröttna. Medan joar åkte tillbaks in på gården passade jag på att krångla mig uppför backen vid garaget och susa nedför i full fart! Det finns flera anledningar till att jag inte åker slalom eller snowboard, bl a för att jag inte kan varken stanna eller svänga. Eller jo lite förstås, annars skulle det bli rent livsfarligt men inte såna snabba svängar eller "skridskostopp". Skridskor gillar jag också men det var ju återigen det här med att stanna...

Har gjort ett nytt försök med att ha matsedel. Det funkade ju bra förr så...Lättare att planera och slippa vakna och tänka den ständiga tanken "vad ska vi ha till mat idag". Sen kanske det även blir lite billigare i butiken.Och det blir kanske mindre småhandling under veckorna. Fast mat är rätt dyrt numer tycker jag...men jag betalar hellre mer och får mat av kvalitet. Så långt det går handlar vi ekologiskt och med så få konstiga tillsatser som möjligt. Det finns en anledning till att en del saker är hysteriskt billiga....Kalla mig matsnobb om ni vill.

På tal om mat så var vi på födelsedagsmiddag hos en väninna igår kväll. Tack så mycket för den goda kycklinggrytan. Glömde ta receptet men det tar vi en annan dag :) En jättetrevlig kväll trots att jag lyckades få handen full av små nästan osynliga kaktustaggar..Ja jag är en klant!!

Idag skulle jag helst vilja bosätta mig i sängen men det finns en del annat att ta itu med. Joar har önskat sig våfflor så jag ska fixa en smet som gubben sen får steka i våffeljärnet.

Ha det gott!

No comments: