Monday, January 3, 2011

Honung

Det kanske inte direkt behövs men jag måste ändå göra lite reklam för denna produkt. Jag använder det ganska sällan själv men det är gott för halsen när det är lite hostigt. Ibland smyger jag ner det i degen när jag bakar eller blandar med yoghurt som tillbehör när jag äter frukt. Men att den var så fantastisk på sår hade jag bara läst om. Men nu vet jag minsann...Fick en självspricka i tummen förra veckan,ajaj ni vet nog vad jag pratar om. Naturnörd och intresserad av alternativa metoder som jag är provade jag att stryka på lite honung på sprickan och satte ett plåster över. Och jösses vad bra det har läkt. Redan dagen efter gjorde inte fingret ont längre och nu syns bara ett litet märke. Snart kommer det inte märkas alls. Helt suveränt så det kan jag verkligen rekommendera. Tänk vad några små bin kan åstadkomma, vore jag inte så rädd för vissa insekter så vore det ju något att satsa på själv :)

No comments: