Friday, January 21, 2011

krockelikrock...



Nu har jag prövat att krocka lite, det var ju inte alls lika roligt som att åka radiobil. Det enda roliga var att både äggen och mjölken i bakluckan klarade sig. Min stackars pelargon i baksätet däremot fick några knoppar kapade. Och jag klarade mig utan skråmor men nacken gör ont idag. Om det beror på krocken eller dålig sovställning vet jag inte...
Nåja jag var på väg hem från jobbet och bara några km hemifrån då en hemtjänstbil helt plötsligt svängde ut från en utfart mitt framför mig, fanns inte en chans att stanna. Så jag smällde in i den och parkerade mig på en stor snödriva i vägkanten....Usch, vi var skakiga bägge två, damen hjälpte mig ut genom passagerardörren eftersom snön låg i vägen för min dörr. Fick smått panik när det inte gick att öppna och började trycka på alla knappar till rutorna.
Ringde på gubben som fick komma och hämta mig och ringa bärgare. Och så fick jag köra apambulansen hem så att jag inte skulle bli rädd för att köra bil.
Saknar volvon! Men den kommer väl hem nylagad och fin så småningom.
Kör försiktigt....

1 comment:

Fröken Höst said...

Så länge det bara är materiella skador så är det inte så farligt.