Sunday, January 23, 2011

slöarsöndag

Idag får det bli en riktig slöarsöndag. Kan vara skönt att ta en sån dag emellanåt. Hade pizzakväll igår och det kom ett extragäng som var törstiga. Så det blev rätt sent och rätt blött så idag mår man både som förväntat och förtjänat. Trevligt var det iaf.

Jag har inte ens borstat håret ännu men har åtminstone hämtat in ett lass ved. Så nu tänker jag inte göra något nyttigt resten av dagen. Lagar mat, "slafs" som det kallas. En kompis mamma brukade laga det och jag är inte hundra på hur det ska vara men jag lagar det som jag minns det även om det säkert var 15 år sen eller så jag åt det sist. Tagliatelle som blandas med en ostsås med skinka och ärter i. Ska bli riktigt gôtt!

Lilleman är inte heller särskilt pigg idag, han är förkyld och har lite feber. Så efter maten ska vi ta och bädda ner oss med lilldatorn och se på film. En del filmer är upplagda i delar på tuben och jag fann Oliver och gänget. Tror jag såg den för länge, länge sen så det kan bli skoj. Och mysigt :)

No comments: