Wednesday, January 26, 2011

ny fotogenlampa


Här är senaste tillskottet i lampfamiljen. Fyndade en stor fotogenlampa på en nyöppnad secondhand häromdagen. För under 200 kr blev den min och om man jämför med priserna som blir på tradera så var det ett riktigt fynd. Den har inte ens blivit eldad tidigare så vi får premiärprova den snart. Ok den är inte lika fin som den gamla och känns en aning ostadig pga att lampkupan är så stor.

Gjorde nyss ett försök att röja upp på garderoben uppe. Vi har ju en ganska stor sådan där det mesta i klädväg, syprojekt, gardiner, täcken och julpynt är instoppat. Men det är en jäkla röra där inne. Törs inte fota och lägga upp här inte...Orkade bara gå igenom två trådbackar innan jag fick gå ner för att värma mina händer.Det är inte uppvärmt på övervåningen och ute 25 minus. Så ni kan ju tänka er. Hoppas på lite mildare väder snart igen så att jag kan ta ett nytt ryck utan att oroa mig för förfrusna fingrar och tår :)

No comments: