Tuesday, January 18, 2011

pysseldags någon dag kanske...

Kanske inte tillhör mina vanliga bloggfrågor men är det någon som vet var man billigt kan köpa enfärgade (svarta) t-shirts till barn och kanske vuxna? Och eftersom jag bor på vischan så går det väldigt bra med postorder...Köpte ju självlysande färg innan jul och tänkte det kunde vara roligt att pröva att göra någon tröja till Joar med kul motiv. Och kanske något obscent motiv till min karl...? Skulle iaf vara roligt att pröva så hojta till om ni vet!

När jag tänker efter har jag en del pysselsaker. Decoupagesaker, limpistol och lite allt möjligt. Kanske skulle fixa lite snygga krukor inför sommaren. Synd bara att jag gillar dem mest obehandlade :/ Sen såg jag att min svägerska tänkte göra pulsvärmare...Mina börjar bli lite uttänjda så jag kanske skulle inspireras och sticka mig ett par. Hur svårt kan det vara? Men jag tänker inte göra som mitt pars upphovskvinna och sticka in pärlor. Tålamod? Nej tyvärr... Jag har dessutom köpt nya nålar till symaskinen så jag har ingen ursäkt till att inte sy. Och jag har köpt snabbfållningsband till gardinerna i sovrummet för flera månader sen. Men inte har jag tagit mig för det heller. Nu ska det fixas lite! Eller ja inte nu direkt.

Just nu tar jag ett glas rött och ser på Jerry Springer. Jag vet att det är bedrövligt men det är riktigt bra (dålig) underhållning. Ska strax läsa ett par böcker för gossen. Vi tog oss en tur till bibblan idag och lånade en bunt böcker. Och jag beställde hem några.

Till veckan ska jag på möte för ett nytt jobb. Inget stort jobb den här gången heller men några timmar till i veckan är inte fel. Man kan inte direkt vara kräsen när man inte har något heltidsjobb. Så jag är glad för de chanser jag får :) Trivs ju så bra på de ställena jag är på nu så det blir ännu en utmaning och jag hoppas att vi kommer trivas ihop!

Godnatt på er!

5 comments:

Ladyintuitionstardust said...

Låter coolt med självlysande färg på svarta tröjor! Blir sugen själv att skapa nån sådan tröja!! Vet dock ej i skrivande stund nått bra ställe att köpa svarta T-shirts till humana priser o vettig kvalitet. Kan höra med syrrans kille han har sysslat lite med tröjtryck och sånt.. Härligt med kreativitet!!! det smittar lite:)

Anonymous said...

Väntar redan på kommmande bild på dina handledsvärmare... Mycket ideér som kommer bubblande hos dig nu =) Måste träffas snart igen =)
Kram svägerskan Johanna

Fröken Höst said...

Äntligen! Du vet ju att du har en pysselvän som gärna hjälper till med inspiration. HM har billiga t-shirts och linnen. Annars så kan du ju kolla i Torsby. Tycker att vi borde ha pysselkväll någon gång framöver.

Karin said...

Tittade runt lite..googla på t-shirt utan tryck så ploppar det upp en del.Kanske du hittar något som passar dej? Kul med pyssel:)

Karin said...

Ja, kolla typ på ellos outlet så kanske dom rear ut oxå. Just nu har dom enfärgade från 29 kr och uppåt... :)