Wednesday, January 5, 2011

Efterrättsdags

Tar en kaffepaus och äter rester av semifreddon från nyår. Ni vet, en sån där halvfrusen italiensk dessert? Gjorde en med daim och hallon och den blev kanongod. Och det finns kvar ännu ;) Jag är ju en sån fruktansvärd mat/bakfantast. Om ni letar efter goda recept kan jag rekommendera http://www.matklubben.se/ . Man blir medlem (gratis naturligtvis) och får tillgång till massor av recept. Och man kan lägga in sina egna recept så att andra kan ta del av dem.

Var till "sveriges minsta stad" (om det är sanning eller inte låter jag vara osagt) idag. Gubben var till tandläkaren så jag och lilleman kilade in på hälsokosten. Köpte en present till en väninna som fyllt år. Och vad mycket roligt det fanns där!! Kunde ha köpt med mig halva affären men tydligen finns en viss självdisciplin hos mig. Teer, buljonger, fluorfria tandkrämer, eteriska oljor, henna, krämer, gryner, naturligt, ekologiskt osv...Ja jag var nog i himlen en stund där. Tänk att få ha en egen sån butik (en del krimskrams i form av drakar, vargar och indianer kan jag vara utan dock). Fast det vette tusan om det skulle löna sig här ute, antagligen inte. Jag får nöja mig med att leka naturdoktor och sälja torkade huggormar i smyg. Eller något. Jag har aldrig egentligen varit inresserad av att "ta hand" om människor men det gör jag ju när jag arbetar och stortrivs med det. Dessutom är jag intresserad av sjukdomar, kost och hrrm toxikologi. Dietist vore kanske något men jag skulle ha svårt att följa de rådande kostråden när jag själv är helt övertygad av att det ska vara på ett helt annat sätt. Frilansande alternativ dietist/läkekvinna får det bli då....Haha ja drömma kan man ju alltid göra.

Och nu har jag i vanlig ordning helt glömt bort mitt kaffe. Och vedspisen....Helt otroligt att jag kan ta hand om andra när jag inte ens kan ta hand om mig själv :P

2 comments:

Anna, Fair and True said...

Jag har faktiskt aldrig gjort semifreddo, eller ätit det heller tror jag, så det måste jag se till att göra någon gång snart!

gersgaarden said...

Ja det kan jag verkligen rekommendera :) Det blir mkt disk men det är det värt