Monday, January 17, 2011

Murkåpan färdig!



Nu blev vi klara med murkåpan! Och färgen har redan torkat så jag har ställt upp mina svampburkar, mortel, örtsalt osv...Antar att värmen från vedspisen gjort så att det torkat snabbt, annars sägs det ju att äggoljetempera skulle torka så sakta.
Sen funderar jag på hur jag ska göra med fogarna på kaklet runt spisen. Antingen låta dem vara mörka som en snygg kontrast eller foga dem vita med krita. På värmeväggen har vi sånt där riktigt snyggt, rektangulärt fasat kakel och helst skulle jag vilja byta ut de fyrkantiga mot såna tjusiga. Men vi har inte funnit några med de rätta måtten och sen är de rätt så kostsamma också...Nåja det fasade har jag fogat vita och de blev väldigt fina men jag är rädd för att det skulle bli för dominant rent vitt om jag ger mig på de andra med tanke på den kritvita murkåpan...Får fundera en stund till men kom gärna med synpunkter under tiden :)

1 comment:

Anonymous said...

Super fint!

Jag tycker att ni ska försöka få tag i sånt gammalt kakel. Så låt det vara svarta fogar tills ni fått tag i sånt. =) Menar du sånt liknande kakel som vi satt in i bondgaarn??

Kram Johanna