Monday, March 1, 2010

Ge mig ett vårtecken, snälla!

Jag blir snart knäckt och desperat över den här jäkla vintern. Både snö och kyla hela tiden...Är det någon som har ett vårtecken så snälla skriv ner det och muntra upp mig en smula. Jag börjar seriöst tro att det har blivit en ny istid och att det rätt som det är kommer en stor mammut smygande och flåsar mig i nacken när jag skottar snö.
Det har varit en helvetes vecka...Har nog aldrig mått så dåligt någongång men nu hoppas jag att det ska bli bättre.
Joar har sovit hos mamma inatt och D ligger nerbäddad i rejäl förkylning. Så jag sitter här med min tekopp och ser bara den där snön...Måste fixa rullgardiner så att man slipper se eländet. Eller bygga en bunker kanske? En fin bunker med en fet skorsten som sticker upp ur marken och bolmar ut vedrök...
Nej jag tror att jag går och lägger mig en stund till. Skulle ha hämtat ved men den får vänta en stund. Blir nog kallt att springa ute i morgonrocken också...

1 comment:

Emma said...

Det har börjat bli så varmt på dagarna här i Oslo att snön smälter och vattnet bara forsar i gatorna. Hallelulja säger Anderson för det :D