Tuesday, March 16, 2010

vasaloppsdags


Idag tar vi med oss skidor och pulka och drar upp till långberget tillsammans med dagis för att åka "lilla, lilla vasaloppet" Matsäck är självklart också med, grilla korv i solskenet känns inte fel. Lilleman tycker att det ska bli kul, fast just nu ser han ut som om han skulle utöva en annan sport. Tennis. Han ser ut som björn borg...med vitt pannband runt det långa håret.Vi klippte luggen igår men han ville tydligen fortsätta att ha pannbandet på.
Igår röjde jag upp lite i klädkammaren. Nu kan man faktiskt gå ända in till skorna istället för att hänga i luften och hoppa över kartonger och svinga sig i klädgalgar som en garderobstarzan. Nu återstår bara lite finjusteringar och sopning.
Joar längtar efter farmor och pappa som flyttat till orsa. Det var ju synd att det skulle bli så men det blir förhoppningsvis lättare för dem att träffas.
-mamma, jag önskar att jag hade vingar och kunde flyga...
-vart skulle du flyga då?
-till orsa, till pappa
Så lät det häromdagen...

Men nu ska jag återgå till att packa färdigt bullar och bokstavskex.

4 comments:

Emma said...

Ah, min lille fis.. Kommer nog bli mycket mycket lättare att dom får ses nu när Mange flyttat dit upp.. Jag håller tummarna för det. Hoppas ni får en bra dag i Långberget. Kramar Joar från faster..
kram

Anna, Fair and True said...

Vad gulligt :)

Anonymous said...

Jo, men snart nu så får han ju komma till Orsa och bo hos pappa och även träffa farmor. Längtar så efter lillskrutten Joar!

Fröken Höst said...

Hur gick det för vasalopps åkaren?