Friday, March 5, 2010

om man skulle gå och lägga sig

Lite bakvänd tid kanske när klockan strax är sex på morgonen och jag vanligtvis brukar vakna vid den här tiden. Men nu har jag suttit uppe en stund, eldat, tagit en treo och bafucin. Det sistnämnda är då ett riktigt skämt.Det hjälper inte det minsta mot halsont det bara gör så att tungan domnar bort...Treon däremot verkar bedöva en aning så att jag åtminstone orkar svälja något. Trodde inte det var möjligt att ha så ont i en hals. Om jag skulle försöka riva loss mandlarna med mina bara händer så skulle det nog inte göra mer ont...Men nu ska jag inte gnälla mer om det. På en liten stund iaf.
Måste nog ta och slänga de fina tulpanerna på bordet. Fick dem på jobbet en kväll förra veckan. Hur gulligt är inte det då? När ens klient eller vårdtagare eller vad det kallas ger en blommor av ren omtanke. Och jag som har extremt lätt för tårar i alla situationer blir ju såklart alldeles rörd och visst kom det några tårar. Det är inte lätt att vara känslig. Ibland skulle man behöva skinn som en sköldpadda. Eller skal är det väl snarare.
Nej det får bli sängen en liten stund innan morgonteet.

No comments: