Monday, March 29, 2010

Favoritfärg?

"Vilken är din favoritfärg?" Den frågan hör man allt som oftast och så fort man gör ngt test på nätet oavsett kategori så kommer den frågan nästan alltid med. Är jag den enda som inte har någon generell favoritfärg? Vilken färg jag helst klär mig i och vilken färg jag vill ha på t.ex inredninggsdetaljer, bilar och blommor varierar väldigt. Och de överensstämmer inte alltid.
Om vi ser till kläder så föredrar jag färger som svart, röd, brun, orange, grått, lejon/senapsgult, skogsgrönt, petrol och vitt. Vitt är visserligen ingen färg som jag borde ha eftersom jag lyckas få den mindre vit på ungefär fem minuter...Pasteller aktar jag mig ofta för och blått...Jeans som är blå är helt ok men närmast ansiktet är det sällan jag bär blått.
Blått hör inte heller hemma i mitt inredningstycke. Jag hade en period när jag var sexton och flyttade hemifrån då allt i lägenheten i stort sett gick i blått så jag vet inte om jag helt enkelt blivit mättad av det eller om det är ren ovilja.
Rosa blommor tycker jag mycket om även om jag inte är speciellt glad i rosa i övrigt.
Så den frågan skulle jag helst vilja lämna obesvarad....

No comments: