Monday, March 29, 2010

färgglada fjädrar

Nu har jag precis fått upp fjädrar i årets påskris. Det vore kanske en idé att köpa nya inför nästa år, de börjar bli slitna och ståltrådarna har lossnat. Visst det är lätt att sätta dit nya trådar men det skulle pigga upp med andra färger. Var tvungen att leta reda på ett klipp på youtube från bullerbyn. Det är väl knappast någon hemlighet att jag gärna skulle vilja leva som dem...Idylliskt som tusan. Kom att tänka på hur de själva färgade fjädrar från sina fåglar och det var därför jag sökte reda på det. Om jag någon gång skaffar mig fjäderfän så ska jag också sitta ute på gräset och dola med färg och fjädrar. Man gjorde mer tillsammans förr och levde mer med årstider och traditioner och det börjar nog bli dags att gå tillbaka mer till det gamla :)
http://www.youtube.com/watch?v=yRX66Ypp__s

1 comment:

Anonymous said...

Vet du hur man färgar sina egna påskfjädrar? Jag tar reda på fjädrar som mina fåglar tappar och vill veta hur man gör.