Thursday, March 11, 2010

Äntligen goväder

Det börjar kännas som vår, vågar inte bli eld och lågor ännu men det är gött. Solen skiner och det tinar på snön, fåglorna kvittrar och det droppar från taken.
Har firat med att sätta upp vårgardinerna i köket och köpte en liten primula som står på bordet.
Mätt och nöjd är jag också, det blev kyckling med ris och världens enklaste kalla sås. Bara cremefraiche, mango chutney, pressad vitlök och lite salt. Den är helt underbar till grillat också.

Lilleman har varit sjuk ett tag nu men har fått komma till dagis idag. Han går på antibiotika nu och det är en mardröm att få i honom det. Det är nästan rena slagsmålet för att hålla händerna borta från munnen och samtidigt försöka få in skeden och undvika att det kommer ut igen. Känner mig riktigt elak när jag gör det men det är ju för hans bästa även om han inte håller med mig om det. Bara sju gångers tortyr kvar *suck*. Min halsfluss eller vad det nu är börjar sakta ge med sig men bra är jag inte ännu. Hostar om nätterna men de andra verkar kunna sova ändå som tur är.

Idag har jag ringt körskolan i malung och bokat in mig på en intensivkurs på två veckor. Så i skiftet april/maj kommer jag ha fullt upp med körning och teori hela dagarna. Och det var inte korta dagar det handlade om heller....Men det heter ju intensivkurs så det är väl meningen. Så nu hoppas jag på körkort och får jag inte det direkt så har jag iaf fått en bra utbildning och får fortsätta traggla ett tag till. Registrerade mig på ett ställe på nätet där jag får en massa teorifrågor för 190 :- i tre månader. Så jag har suttit nästan hela förmiddagen med det. Ska passa på att träna hårt med både teori och körning hemma innan kursen så att jag har åtminstone lite körvana innan kursen drar igång.

Vad ska jag hitta på med nudå....? Ska iväg och besikta bilen om ett par timmar, kanske skulle ta och gå ut en stund i det fina vädret. Önskar att jag hade solen på framsidan huset mer än någon timme på morgonen. Har ju ingenstans att sitta och må gott!

2 comments:

Emma said...

Aha, då är det du som kör åt mig sista helgen i Maj då :D :D hihihi SNääääälllla :D

Kerstin said...

Lycka till med körkortet! Det fixar du lätt!