Friday, March 5, 2010

Årets dunderförkylning

Gaahh jag har blivit riktigt förkyld med feber och allt det där. Och för en stund sen upptäckte jag att lilleman också fått det. Så nu har vi fått torka lite spyor, lilleman spyr så fort han får feber så det är ett idiotsäkert tecken.
Nåväl aptit har jag fortfarande så vi ska åka och hämta oss ett par pizzor. Jo det går utmärkt att åka 8 mil tur och retur för pizza. Även om den vi bakar själva är minst lika god. Men är man sjuk får man också vara lite lat. D har hämtat sig rätt bra bortsett från hosta som håller honom uppe på nätterna men idag har han fixat två rullgardiner till köket, skottat snö från vedskjulstaket och dessutom diskat. Det sista är jag oerhört tacksam för :)
Jag har börjat sått lite nu. Paprikor, honungsmelonfrön som jag och joar tagit ur en köpemelon mest som ett experiment och sen sommardahlior. När jag skulle så tomaterna upptäckte jag att jag hade minsann inte beställt några tomatfrön och inga fanns det kvar sen tidigare...Så jag gör det enkelt och tigger mig plantor av mamma sen.
Någon som såg de där värsta förarna på teven igår? Det ger mig ett stort hopp. Kan de dårarna få körkort och dessutom köra som krattor så borde väl jag också kunna? Om jag kör sådär illa hoppas jag att de inte ger mig lappen...Jag kände mest igen mig i den ängsliga tjejen, får nämligen lätt panik så fort jag närmar mig en korsning...
Uuu nu är jag svett, febern går ner. YES! Ett litet tag iaf :)

1 comment:

Fröken Höst said...

det kanske bara är jag men går det inte fortare att baka en egen pizza än att åka 8 mil.