Tuesday, March 23, 2010

Vintern vägrar ge upp

Ena dagen drar man ut trädgårdsmöblerna på södersidan väggen, dricker en kaffetår i sol och takdropp. Vårens första fjäril fladdrar förbi. Nästa dag börjar det snöa igen...Kan ju stå här och stånga huvudet i väggen efter min vårlängtan. Idag har det nog kommit en decimeter. En hel jäkla decimeter snö. Man kanske skulle satsa på ett sånt här bygge istället: http://www.svd.se/bostad/nyheter/de-bor-i-ett-vaxthus_1936717.svd varmt och skönt, där kan man njuta i solen och äta färska aprikoser direkt från träden minsann.

Lilleman har åkt till pappa ett par dagar. Han blev så glad när han fick se honom och det är roligt för honom att se något annat än oss här hemma. Hoppas han kan få hälsa på under påsklovet också när han ändå är längre ledig. Vi ska hämta hem honom imorrn och sen ska han gå två långa dagar på dagis eftersom jag fick klumpa ihop hans femton timmar.

Tjejkvällen om lördagen blev lyckad! Fast vi glömde visst bort efterrätten...Salladen mättade allihop och resterna skickade jag till mamma dagen efter. Spelade spel och blev fruktansvärt upplysta om det ena och andra. E och jag lyckades bäst på första spelet och fröken vann retro. Det finns dåliga förlorare och så finns det dåliga vinnare. Eller hur fröken? Ja vi är väl alla besserwissrar lite till mans...

Nej åter till teoriplugget. Det börjar dra ihop sig. Iaf om man är som jag och oroar sig i förtid och oftast i onödan...

6 comments:

Mange said...

Har nog fått nästan en dec här oxå idag. FY FAN VILKET JÄVLA VÄDER. Har iofs sett vår tecken. Sidansvansar (vårtecken va?) Motorcyklar, fluga (ute) och en skatebord

gersgaarden said...

sidensvansar bor kvar under hela året men man ser dem mest på vintern häromkring så det är ingen flyttfågel i vanliga fall.

Fröken Höst said...

Jag är ingen dålig vinnare. Eller ja. Men ibland så är det ju så kul att kunna något.

Anna, Fair and True said...

Var det Bezzerwizzer ni spelade? Visst är det kul!

Anonymous said...

Jag vann!!!!!HAHAHHAHHAHA!!!!

gersgaarden said...

Nej det var "Hur fan visste du det?" riktigt kul spel :P