Monday, March 8, 2010

en tur till ikea

Varken jag eller D är några ikeafantaster men vi fann billiga rullgardiner när vi kollade runt på nätet. Och svarta grytvantar som maskerar det värsta sotet. Så det fick bli en söndagstur i förkylningens tecken till ikea. Förvånades över hur mkt köttbullar det rymdes på en mellanportion! Det hade nog räckt med en liten :)
När vi kom därifrån hade vi förutom rullgardinerna och grytvantarna fått med ännu en rullgardin i väldigt stor modell att ha som projektorduk, gardiner till sovrummet, innerkuddar av dun, 2 glasburkar, 1 glasflaska och en stor förpackning stearinljus....Och jag får motvilligt erkänna att det finns en del att finna på ikea även med de kraven vi har på gammal stil. Textilierna var nog det bästa.
Nu ska jag bara finna något fint tyg att sy kuddfodral av också.
Idag ska jag och joar följa med till tågstation för att vinka av morfar som reser hem igen. D är på väg ner till svenljunga för att hämta hmm ja något som hade med pall att göra tror jag...Jaja det blir nog sent iaf så jag och joar får mysa oss själva ikväll.
Tror min halsfluss eller vad det nu är verkar dra sig tillbaka något. Det värker inte i tungan och munnen så mycket längre utan håller sig mer i halsen men det har inte gått så bra att sova inatt :( Jäklar vad jag ska äta, dricka och prata när det bli sig självt igen :P

No comments: