Sunday, February 21, 2010

Eldvakt

Idag hade inte elementet i köket startat sig (har ett på timer någon timme innan vi stiger upp) och det var 25 minusgrader ute. Ni kan ju gissa att det var en aning kallt. Sådär 10 grader....Men nu eldas det för fullt och jag kommer inte kunna lämna huset mer än att för att hämta i mer ved. Nu ska det jäklar i mig bli varmt. 14.4 är det nu så det går framåt :) Kakelugnarna har just brunnit klart så det är varmt och skönt i sovrummen, men det är å andra sidan inget problem att hålla värmen där. Tror aldrig att jag frusit när jag lagt mig på kvällen.

Någon som vet om de har tagit bort eller ersatt löfbergs lila stark med ngt annat? Var på en större icabutik och fann en massa lilakaffe som jag inte hört talas om men inte mitt favoritkaffe...Så det fick bli zoegas denna gång. Mycket intressant läsning va? Om mina kaffebekymmer, sen dricker jag ändå för mkt så magen säger allt ifrån emellanåt. :(

Och vart tar våren vägen? Ok...det är aldrig vår vid den här tiden ändå men jag kan inte låta bli att längta. Det är ju snart mars och då vill jag ha åtminstone lite takdropp. Sen innan jul har det inte varit milt en enda dag tror jag så det har varit brist på snögubbar och snölyktor den här säsongen. Tur att de är ute mycket på dagis så det blir lite pulkaåkning iaf. Vi har åkt några gånger här men det är som sagt ofta kallt så det är risk att förfrysa små kinder :(

I fredags var Erik och Anna här och fick sig pizza, trevlig kväll. Det är mysigt när det brinner i hela ugnen och sen blir ju pizzorna så jäkla goda.
Lördag kväll var jag och joar själva, D var nere på rep igen...Hade Anna och Tomas på kaffebesök. Lilleskrutt somnade supersnabbt så jag passade på att träna lite framför datorn. Det är något som jag har upptäckt är skoj, på tuben finns det ju hur många klipp som helst på allt från hulahulafitness till rena styrkeövningar så det finns ngt för alla. Skönt för kroppen att röra sig. Nåja orkade bara drygt en timme sen gjorde ngt ont inne i magen till så det gick inte att fortsätta :( Så det fick bli en film och samtidigt la jag lite pussel. Var många år sen jag gjorde det sist! D kom hem tidigare än vad jag trodde så det blev en glad överraskning.

Nu blir det kvällsjobb till veckan, det brukar vara mysigt tycker jag :) Och till helgen ska jag jobba vanlig tid en dag.

Väntar på posten...skridskorna kommer till macken med schenker men mina fröer brukar hamna direkt i brevlådan. Måste nog få tummen ur röven och så mina paprikor snart om det ska hinna bli ngt. Och tomater. Sådde ju några perenner för ett par veckor sen. De skulle egentlugen ut i snön men jag har fortfarande inte kommit ut med dem så violkungsljusen har reddan grott och står nu i fönstret tillsammans med toppen av en gul lök (lökblast är gott) och en syrenkvist med fina gröna blad.

Borde fotografera mer eller åtminstone föra över bilderna från kameran...Men jag tycker det är krångligt med mojängen man för över med

2 comments:

Fröken Höst said...

Har heller inte sått något än. Vart tar tiden vägen?

Charlotta said...

Såg att du saknade Löfbergs Lila Stark, vill tipsa dig om att istället välja Crescendo - ett mörkt och kraftfullt kaffe som jag tror kommer bli din framtida favorit!

Nu hoppas jag du slipper kaffebekymmer igen.

Charlotta Stenson, Löfbergs Lila