Wednesday, February 3, 2010

pizza

Nu har vi provbakat bakugnen! Det blev jättefina, tunna, knapriga dinkelpizzor. Bjöd in ett par grannar och det var så trevligt så :) Det är roligt att kunna umgås med grannarna även om det skiljer kanske 40 år emellan. Många skratt blev det. :)

Var till stan med alla assistenterna hos S i tisdags, lång dag men lärorik.

Köpte en krukväxt igår...Har ju inga växter alls nu, en del står hos mamma ännu och det har inte varit antydan till om att bli plusgrader så att jag törs frakta hem dem. Vad växten heter vet jag inte så jag kallar den Sune. För några år sen hade jag massor av inneväxter och hade stenkoll på vad som var vad. Sen upptäckte jag odlarglädjen utomhus och då glömdes liksom de andra bort. Joar plockade en syrenkvist när vi var ute i helgen och den står i fönstret och börjar smågrönska i knopparna. Tror att snöröjaren med flit beskär syrenbuskarna med snöbladet varje gång han åker förbi. Ungefär som när han backade in i spireahäcken och planterade om dem lite...

Vad ska vi hitta på idag då tro? Är proppmätt efter en stadig frukost av ägg, makrill i tomatsås (mums) och en tallrik aprikoskräm med mölk.Och naturligtvis en jumbokopp med te. Ska ta reda på om skrutt har feber, han hade lite igår när han kom hem från dagis och är allmänt
snorig. Snöskottning behövs...det ger sig aldrig med det där snöandet...Kanske städa lite och börja så lite. Jo jag måste städa kylen lite så jag vet vad vi ska handla hem.

1 comment:

Emma Anderson said...

Hej Marit!
Jag har återigen öppnat en blogg om du vill läsa.
Skriv ett mail till mig på smartanderzon@hotmail.com

så ska jag skicka över lösenord och adressen. Mitt facebook konto har jag stängt som det måste bli över mailen...

Kram Emma