Thursday, February 18, 2010

rajdidiraj

Just nu känner jag mig skitsnygg...Med mina målarfärgsfläckiga, håliga jeans och en turkos systemkasse på huvudet. För att det ska bli riktigt bra så kom precis en lokal gubbe av det nyfikna slaget in. Undrar just vad folk ska tro...Jaja skit samma, folk tror så mkt ändå.
Påsen beror på att jag har en laddning henna i håret igen. Har haft det i håret i över två timmar nu så jag ska strax gå hem till mor och skölja ur det.

Passade på att skala och skära potatis i tunna stavar. Vaknade nämligen en morgon, tror det var förra veckan, och det enda som fanns i huvudet var: Janssons frestelse. Jag är egentligen inte så glad i det pga fiskbitarna men smaken är ju underbar. Sen spann jag vidare och fick ett sug efter köttbullar, prinskorv och julmust. Så idag får det bli jansson och prinskorv till middag!

Lilleman provade att åka skridskor på dagis häromdagen och tyckte det var skoj så igår budade jag på ett par på tradera och vann dem! Strax över 200 kr inklusive frakt. Precis lagom :) Idag är det skidåkning på dagis så de fick följa med i bilen.

Övningskörde härom aftan. Tog en tur upp på malungsskogen. Såg en älg i vägkanten. Det gick faktiskt bra tyckte jag, brummade på. I korsningar går det däremot mindre bra. Tycker det är lite rörigt att koppla, växla, bromsa, svänga, blinka och inte blända någon på samma gång :S
Men det tar sig sa mordbrännaren!

Näpp, nu ska jag skölja ur hennan innan det dyker upp någon mer som får äran att se mig återanvända systemkassar :P

3 comments:

Fröken Höst said...

Snyggt med systemkassen på huvudet. Kanske kan bli mode. Det gäller bara att sälja idén till rätt folk. Haha

gersgaarden said...

Kan ju alltid tipsa herrarna och damerna på parkbänkarna att de kan ha dem som regnskydd, precis som jag tydligen hade men glömt bort :P

Fröken Höst said...

Ja det är en syn man sent glömmer. Viste inte vad det var som kom på cykel.