Thursday, February 11, 2010

Nu börjas det...

Sitter i lugn och ro framför datorn med min tekopp när jag börjar höra "vrooom", "vrooom" med jämna mellan rum. Behöver inte vända mig om för att inse att nu börjas det. Svenska rallyt. Idag avstår jag promenader eftersom jag inte har någon dödslängtan, iallfall inte i skrivande stund. Det är inte någon sträcka här eller så men de passerar här på väg till likenäs eller vart de nu ska, jag är inte så insatt. Nåja det är bra för bygden. Om det vore lite varmare kunde jag kanske tänka mig att kika på det men just nu är det nästan 24 minus. Så jag håller mig inomhus och håller mig måttligt uppdaterad via medierna istället. Så att jag åtminstone kan förstå diskussionerna omkring. Allt är rally just nu. Man kanske skulle bli kartläsare,,,jag kommer nog inte att bli en fortkörare själv men jag är en "fortåkare". Håller på att placera sonen vid fönstret, och jag börjar komma igång själv. Jag kommer på mig själv att ropa till när en bil kommer förbi och nästan lättar från marken "fan vad gött" och jag är ändå inte motorsportsfrälst, men skoj är det :)
Vroom, vroom

No comments: