Tuesday, October 21, 2008

silence is golden?

Har egentligen inget att säga så jag borde vara tyst istället men ett litet livstecken kan jag väl bjuda på.
Så vad har vi gjort sen sist? Inte så mycket kanske. Igår var vi till T-by och handlade lite. Idag har vi varit till bibblan... Tycker ni att jag roar mig för mkt? Hahaha. Hör på det här då: På torsdag ska vi köpa vinterdäck, det måste vara det roligaste den här veckan! Jag är inte så bitter som jag låter, jag uppskattar att leva ett lugnt liv men visst skulle det vara roligt att göra ngt annat nångång. Me det blir aldrig att vi gör det i vår lilla treenighet. Det finns väl inte så mkt gemensamma intressen antar jag. Så när vi är ute och gör ngt så är det oftast jag, mamma och joar. De tre generationerna.
Har fått en ny körkortsbok så nu blir det till att ta tag i pluggandet när det hinns (ni har hört det där hundra ggr förut jag vet)
Jag vill alldeles för mycket på en gång och då blir det ingenting istället och jag fladdrar omkring lite överallt. Just nu prioriterar jag att försöka hålla efter all röra här hemma. Börjar förstå varför folk inreder minimalistiskt. Allt samlas i stora högar och jag letar desperat efter ett lugnt och städat hörn att fästa blicken på en stund och inte se allt det andra. Köket brukar se riktigt fint ut på kvällen när jag går och lägger mig. På förmiddagen ser det ut som om den där tromben dragit igenom rummet igen. Även om jag går och småplockar under dagen...Får väl börja köra "flyladymetoden" med hotspots och småstädning, ändring av vanor och sånt...Nej nu får jag göra ngt annat än att sitta här och slösa bort tid :-)
natti med er, vart ni nu är och vad ni nu gör

No comments: