Tuesday, October 28, 2008

En sån där dag

Bobo är bättre idag. Ingen feber iaf men aptiten är det sådär med ännu.
Idag har jag fixat granris till gravarna, det ska ju läggas dit innan allhelgona så det börjar bli bråttom.
Jag har en trevlig ugnsrengöring att se fram emot ikväll. Jag var väl tankspridd och darrhänt när jag skulle sätta in fiskgratängen i ugnen. Jag lyckades välta formen så nästan allt i den hamnade på ugnsluckan..Så jag fick försöka plocka upp maten i formen igen och röra till ny sås. När jag sen stängde luckan efter den blivit torkad så rann det ner i undre ugnen över alla mina plåtar...Diska, diska, diska. Mange var så snabb på att plocka ut maten sen, var väl rädd att jag skulle tappa den igen :-)
Efter maten for vi till bibblan. Jag behövde inte låna ngn bok eftersom jag läser en som mange lånat. Låt den rätte komma in. Den har ju blivit film också. Bra är den iaf och jag blir rätt illa berörd av den.
Sen till macken där vi blev stående en stund och pratade med en bekant. Jag var tankspridd ännu en gång och glömde bort det där med eldförbud på bensinstationer...Asch jag var inte nära ngn bensinautomat så det var ingen fara.
När vi skulle låsa upp hemma hade blixtlåset fastnat på min ficka så det blev lite pilligt i mörkret innan vi kunde komma in.
Sen slog allt krångel över till ett totalt glädjefnatt för mig. Jag kan skrämma slag på vem som helst när jag är riktigt glad. Är mest utan såna toppar annars. :-( på med musik, hoppa, dansa sjunga samtidigt som jag samlar ihop tvätt och gör fint på bordet. Men det är så trist när det släpper...Måste ha en ny fix. NU. Alltså jag går inte på något om ni tror det. Samlar bara på glada stunder och blir beroende av det sen...Nu är jag jämn igen fast mera upp på skalan än ner.
Men som sagt. Jag har en äcklig ugn att ta hand om. Får väl dra på lite musik så det blir roligare :-)
natti på er, puss och kram!

No comments: