Sunday, October 26, 2008

feberelände

Bobo har blivit sjuk. Han var lite snorig och orolig inatt och på morgonen spydde han upp slem. Det brukar börja just med kräkningar med honom. Febern ligger envist kvar över 39 grader hur man än försöker sänka den med panodil. Stackarn har sovit i två omgångar under dagen. Nu har han gått och lagt sig för kvällen, hann inte ens in i sovrummet utan somnade i mitt knä vid teven. Hoppas det blir bättre snart, man blir så orolig även om det sägs att feber inte är farligt. Det är så konstigt att se världens livligaste unge bli så hängig. Han har lekt lite emellanåt och fått i sig lite mariekex och vätska iaf. Bli frisk snart lille vän så vi slipper åka till sjukhus ännu en gång. Det känns mest som om man är till besvär när man kommer dit och bobo brukar alltid piggna till när han kommer dit...
Igår fick jag besök av J´s vittnen...Jag höll på att såga ner grenar och småträd bakom huset när det kom en liten bil med 4 pers i nerför gatan. Två herrar kom i på gården. Jag hoppar fram ur grandungen med sågen i högsta hugg och ropar "hallådär". Som en regelrätt byfåne :-D Jag fick ett papper och sen lämnade de mig ifred.
Nej jag ska ta ngt att äta nu ifall det blir en dryg natt, ev på akuten...
Natti

No comments: